Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017 21:37 ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΚΥΗΣΗ
Εκτύπωση PDF

Μπορώ να φάω τόνο;

Εγκυμοσύνη και κατανάλωση τόνου

Όλοι γνωρίζουμε τα ευεργετικά οφέλη της κατανάλωσης ψαριών, καθώς αποτελούν μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Ωστόσο, μια γυναίκα σε ενδιαφέρουσα οφείλει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτική με τους θαλασσινούς μεζέδες που βάζει στο πιάτο της.

Η γενική οδηγία αναφέρει πως τα μεγάλα σε μέγεθος ψάρια (ξιφίας, σκουμπρί κοκ.) καλό είναι να αποφεύγονται, καθώς, επειδή ακριβώς ζουν περισσότερα χρόνια, συσσωρεύουν μεγαλύτερη ποσότητα βαρέων μετάλλων και ιδιαίτερα υδραργύρου.

Η εμβρυΐκή έκθεση σε υδράργυρο ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα, κυρίως στα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης, είναι πιθανό να οδηγήσει σε πλήθος αναπτυξιακών προβλημάτων (π.χ. καθυστέρηση ομιλίας ή βάδισης). Γι’ αυτό και η FDA (Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων), συμβουλεύει τις έγκυες γυναίκες να περιορίσουν, αλλά όχι να αποκλείσουν, την κατανάλωση ψαριών.

Συγκεκριμένα για τον τόνο, ένα πολύ αγαπητό θαλασσινό έδεσμα, προτείνεται η πλήρης αποφυγή του κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Εξαίρεση αποτελεί ο τόνος Αλοννήσου, ο οποίος θεωρείται καλύτερος από εκείνον του Ειρηνικού ή Ατλαντικού ωκεανού ή άλλων ανοιχτών θαλασσών, καθώς λέγεται πως δεν περιέχει ποσότητες βαρέων μετάλλων. Παρόλο που η μέτρηση των επιπέδων υδραργύρου στις ανοιχτές θάλασσες είναι δύσκολη, συγκρίσεις των πιο πρόσφατων δεδομένων υποδεικνύουν πως το νερό της Μεσογείου δεν περιέχει μεγάλες ποσότητες υδραργύρου σε σχέση με άλλες ανοιχτές θάλασσες.

Φυσικά, η κατανάλωσή του πρέπει να γίνεται με μέτρο, καθώς οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση των επιπέδων υδραργύρου στο νερό των θαλασσών ποικίλουν και επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, οπότε και απαιτούνται περισσότερες έρευνες πάνω σε αυτόν τον τομέα.

Κατά τα άλλα, στα ελληνικά νερά αλιεύονται μικρά ψάρια (αθερίνα, μαρίδα, γαύρος, σαρδέλα, μικρά αφρόψαρα) τα οποία είναι ασφαλή και πολύ υγιεινά - τρώγοντάς τα μάλιστα με τα κόκκαλα εξασφαλίζουμε στον οργανισμό μας, εκτός των άλλων, πολύτιμη ποσότητα ασβεστίου. Αλλά και τα μεγαλύτερα ψάρια, η τσιπούρα, ο σαργός, τα λυθρίνια και ένα σωρό άλλα που αφθονούν στις θάλασσές μας, αποτελούν μια απολύτως υγιεινή επιλογή.

Προσοχή! Λόγω της πρόσφατης μόλυνσης στην περιοχή του Σαρωνικού να είστε πολύ προσεκτική στην αγορά ψαριών. Απευθύντε σε κάποιον ιχθυοπώλη που εμπιστεύεστε και ενημερώστε τον για την κατάστασή σας.

Διαφήμιση

Παραμύθια

Συνταγές - Έξυπνες, γρήγορες και πάντα ασφαλείς συνταγές για σωστή διατροφή του παιδιού σας

Χρήσιμα εργαλεία για την μαμά και τον μπαμπά