6 tips για να θηλάζετε με υγεία

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012 15:03 ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΘΗΛΑΣΜΟΣ
Εκτύπωση

6 tips για να θηλάζετε με υγεία

6 tips για ισορροπημένη διατροφή και υγιείς συνήθειες κατά τον θηλασμό που είναι εύκολο να απομνημονεύσετε και να ακολουθήσετε!

Έχουμε επαλειμμένα πει πως ο θηλασμός δεν απαιτεί να ακολουθείτε μία συγκεκριμένη αυστηρή δίαιτα, απλώς να συνεχίσετε τις υγιείς συνήθειες που αποκτήσατε κατά την εγκυμοσύνη. Μάλιστα, ακριβώς επειδή είναι σημαντικό να θέλετε να θηλάσετε το μωρό σας, δεν θα πρέπει να νιώθετε πως για να τα καταφέρετε πιέζεστε ή στερήστε. Ακολουθούν 6 βασικά tips, που είναι εύκολο να θυμάστε!

  1. Προσπαθήστε να καταναλώνετε τρεις μερίδες φαγητού σε καθημερινή βάση που να περιλαμβάνουν πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και ακόρεστα, λιπαρά όπως το extra παρθένο ελαιόλαδο. Θα εξασφαλίσετε τα απαραίτητα από πηγές όπως είναι τα φρέσκα βιολογικά φρούτα και λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λιπαρά ψάρια, το στήθος κοτόπουλου, τα αυγά κ.ο.κ. Σύμφωνα με έρευνες, η διατροφή που περιλαμβάνει οργανικά γαλακτοκομικά προϊόντα και κρέας αντί για συμβατικά προϊόντα, λειτουργεί βελτιωτικά ως προς την ύπαρξη λιπαρών οξέων στο μητρικό γάλα.
  2. Πίνετε αρκετό νερό σε καθημερινή βάση σύμφωνα πάντα με τα σημάδια δίψας σας. Μια καλή ποσότητα ενώ θηλάζετε είναι να καταναλώνετε 2 λίτρα την ημέρα. Για να το θυμάστε πέρνετε πάντοτε ένα ποτήρι νερό μαζί σας κάθε φορά που θηλάζετε το μωρό σας.
  3. Πείτε «όχι» στο αλκοόλ και μην καπνίζετε. Για 9 μήνες είχατε απαλλαγεί από αυτές τις ανθυγιεινές συνήθειες, γιατί να τις ξαναρχίσετε; Εάν θέλετε να το ρίξετε λίγο έξω μπορείτε να πιείτε 1 ποτήρι κρασί μετά τον θηλασμό και εφόσον δεν πρόκειται να θηλάσετε άμεσα. Εναλλακτικά, μπορείτε να τσουγκρίσετε με πεντανόστιμα virgin cocktails (δείτε μερικές συνταγές εδώ).
  4. Μην λαμβάνετε φάρμακα που δεν σας έχει συστήσει ο γιατρό σας.
  5. Προσπαθήστε να περιορίσετε τροφές που περιέχουν ζάχαρη και αλάτι, όπως γλυκά, ζαχαρωτά, πατατάκια, κύβους μαγειρικής κτλ..
  6. Εάν σας αρέσει ο καφές φροντίστε να τον απολαμβάνετε χωρίς να το παρακάνετε. Η συνιστώμενη ποσότητα είναι 300mg/ημερησίως, οπότε ένα φλιτζάνι το πρωί και ένα το απόγευμα είναι ασφαλή, ενώ κι ένα τρίτο που και που δεν θα σας βλάψει. Σε περίπτωση που σας αρέσει να απολαμβάνετε ζεστά ροφήματα γιατί δεν δοκιμάζετε να πιείτε λίγο χαμομήλι, φασκόμηλο ή πράσινο τσάι;