Νυχτερινός θηλασμός, ο πολύτιμος!

Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2013 20:56 ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΘΗΛΑΣΜΟΣ
Εκτύπωση

Νυχτερινός θηλασμός, ο πολύτιμος

Η αξία του νυχτερινού θηλασμού και λύσεις για τις κουρασμένες μαμάδες!

Ένα από τα πράγματα που κουράζουν περισσότερο τις νέες μητέρες είναι τα νυχτερινά ταΐσματα. Δεν είναι λίγες, άλλωστε, οι περιπτώσεις μωρών που ενώ την ημέρα θηλάζουν κάθε  3 ή 4 ώρες, την νύχτα ξυπνούν ανά 2 ώρες για να θηλάσουν. Ωστόσο, πριν αρχίσετε να βαρυγκωμάτε για τις συνεχείς διακοπές του ύπνου σας, ελάτε να δούμε πόσο πολύτιμος είναι ο νυχτερινός θηλασμός.

Τα μωρά θηλάζουν κατά μέσο όρο 8 με 14 φορές την ημέρα, δηλαδή περίπου κάθε 1 με 3 ώρες. Είναι απόλυτα φυσιολογικό, λοιπόν, ένα μωρό να ξυπνήσει την νύχτα- μία ή και περισσότερες φορές- για να σιτιστεί. Οι έρευνες, μάλιστα, αναφέρουν πως 2 στα 3 μωρά χρειάζονται φαγητό και την νύχτα, οπότε ξυπνούν για να θηλάσουν. Αυτό, όμως, έχει να κάνει αποκλειστικά με το κάθε παιδί και όχι με την ποιότητα τους γάλακτος της μητέρας.

Επίσης, παρά την διαδεδομένη άποψη ότι το μωρό με τον καιρό «ωριμάζει» και σταματά να ζητά τα νυχτερινά ταΐσματα, τα δεδομένα διατείνονται πως ένα μωρό που ξυπνούσε και αναζητούσε το στήθος της μητέρας του τον πρώτο μήνα εξακολουθεί να το ζητάει και τους επόμενους. Μην περιμένετε, λοιπόν, ότι το μικρό σας θα κοιμάται καθόλη τη διάρκεια της νύχτας μετά τους πρώτους 2-3 μήνες.

Αξίζει, ωστόσο, να μάθετε πως ο νυχτερινός θηλασμός επιφυλάσσει πολλά και φανερά οφέλη τόσο για το μωρό όσο και για την μητέρα.

  • Καταρχάς, ο βραδινός θηλασμός είναι υπερπολύτιμος για την εδραίωση της γαλουχίας.
  • Επίσης, βοηθά πολύ στο δέσιμο μητέρας-παιδιού, αφού είναι ο πιο ήσυχος και μακρύς της ημέρας.
  • Σε διατροφικό επίπεδο, προσφέρει το 20% των θερμίδων που χρειάζεται το μωρό σε ένα 24ωρο.
  • Τέλος, την νύχτα οι ορμόνες του θηλασμού (προλακτίνη, αυξητική ορμόνη κτλ.) υπάρχουν στο αίμα στα υψηλότερά τους επίπεδα.

Συνεπώς, αν κάποιος φίλος, συγγενής ή γιατρός (!) σας προτείνει να του δίνετε πριν τον ύπνο ξένο γάλα για να είναι χορτάτο και να μην ξυπνάει, αγνοήστε τον και ελάτε να δούμε τι μπορείτε να κάνετε αντ’ αυτού.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Τα μωρά περνούν από ελαφρύ σε βαθύ ύπνο και πάλι πίσω κάθε 50-60 λεπτά. Στην φάση του ελαφριού ύπνου είναι σε θέση να ελέγξουν εάν όλα είναι καλά, για παράδειγμα αν πεινάνε, διψάνε, κρυώνουν ή απλά τους λείπει η μαμά τους. Εάν αισθανθούν την ανάγκη για κάτι απ’ όλα αυτά ξυπνούν για να θηλάσουν. Έτσι ακόμα κι αν το ξένο γάλα τα χορτάσει δεν είναι βέβαιο πως δεν θα ξυπνήσουν την νύχτα για να κάνετε… αγκαλίτσες!

1. Κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι σημαντικό να βρίσκεστε με το μωρό σας για να έχει μια «γερή δόση» από την μαμά του. Αυτό περιλαμβάνει αγκαλιές, δέρμα με δέρμα επαφή, παιχνίδι και φυσικά ελεύθερη, ανεμπόδιστη πρόσβαση στο στήθος σας ανάλογα με τα σημάδια πείνας του.

2. Την νύχτα θα ήταν πολύ βοηθητικό εάν τοποθετούσατε στην κούνια του κάτι που να φέρει την μυρωδιά σας. Χρησιμοποιήστε, για παράδειγμα, την κουβέρτα που το κοιμίζετε για να σκεπαστείτε στον τελευταίο θηλασμό ή σφηνώστε ένα φορεμένο μπλουζάκι σας ανάμεσα στην κούνια και το στρώμα.

bednest-bedside-crib-co-sleeping3. Έχετε το μωρό σας σε μια καλαθούνα δίπλα σας για να το καθησυχάζετε όταν περνάει φάσεις ελαφριού ύπνου με χάδια ή νανουρίσματα (εδώ μπορεί να βοηθήσει και ο σύντροφός σας) αλλά και για να μην χρειάζεται να σηκωθείτε από το κρεβάτι για να θηλάσετε.

4. Μία ακόμα λύση, ειδικά εάν φοβάστε το co-sleeping, είναι να αγοράσετε μια προέκταση κρεβατιού (δείτε την εικόνα), που είναι στην ουσία μία κούνια με την μία πλευρά της ανοιχτή για να επικοινωνεί με το κρεβάτι σας. Αυτή «δένεται» στο κρεβάτι σας και εσείς μπορείτε να κοιμάστε μαζί του με ασφάλεια και να θηλάζετε ενώ κοιμάστε.

5. Τέλος, μια συμβουλή για την ξεκούρασή σας είναι να κοιμάστε κι εσείς κάθε φορά που κοιμάται και το μωρό. Μπορεί να ακούγεται δύσκολο αλλά είναι απόλυτα αναζωογονητικό!