Τρίτη, 03 Φεβρουαρίου 2015 20:27 ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ - ΤΟΚΕΤΟΣ
Εκτύπωση PDF

Προετοιμάστε τον πνεύμα σας για τον τοκετό

Προετοιμαστείτε για εύκολο και γρήγορο τοκετό με γιόγκα και διαλογισμό

Θα επιθυμούσατε να γεννήσετε φυσικά χωρίς επισκληρίδιο ή άλλες παρεμβάσεις αλλά ο φόβος του πόνου σας δημιουργεί ανασφάλεια; Αν έχετε πάρει την απόφασή σας είναι σημαντικό να προετοιμάσετε το σώμα σας – και το πνεύμα σας – για αυτή τη μοναδική εμπειρία ώστε να αυξήσετε τις αντοχές σας και να μάθετε να διαχειρίζεστε τον φόβο που στην πραγματικότητα προκαλεί περισσότερο πόνο.

Η προετοιμασία θα γίνει με τεχνικές που επιδιώκουν τη χαλάρωση, όπως η γιόγκα και ο διαλογισμός και οι οποίες θα βοηθήσουν να βιώσετε τον τοκετό χωρίς πίεση μειώνοντας παράλληλα τη χρονική του διάρκεια. Όσο και αν σας φαίνονται ξένες προς τις συνήθειές σας, αξίζει να κάνετε μια δοκιμή και μάλιστα συχνά, αφού είναι αποδεδειγμένο ότι αν οι τεχνικές χαλάρωσης εφαρμόζονται σε καθημερινή βάση μπορούν να μειώσουν την κατάθλιψη, το άγχος και τον χρόνιο πόνο, αλλά και να βελτιώσουν την κυκλοφορία του αίματος, το ανοσοποιητικό σύστημα και να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση. Έτσι θα μπείτε στην αίθουσα τοκετού έχοντας τον έλεγχο και γνωρίζοντας πώς να διαχειριστείτε τον φόβο, που είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σας μια και προκαλεί έκκριση στρεσογόνων ορμονών που αυξάνουν τον πόνο και τη διάρκεια του τοκετού.

Γιόγκα.  Η γιόγκα συνδυάζει τεχνικές χαλάρωσης, stretching και τεχνικές αναπνοής ενώ σας βοηθά να εμπιστευτείτε το σώμα σας, να συντονιστείτε περισσότερο με τις δυνατότητές του και να δεθείτε με το μωρό σας. Πρακτικά πώς βοηθάει; Μειώνει την αρτηριακή πίεση και τον πόνο, θωρακίζει το ανοσοποιητικό σύστημα, χαλαρώνει την πυελική χώρα και βοηθάει το μωρό να εμπεδωθεί, με λίγα λόγια είναι ευεργετική για την εγκυμοσύνη και τον τοκετό.  

Διαλογισμός. Ο διαδικασία του διαλογισμού παράγει ενδορφίνες, οι οποίες λειτουργούν σαν το καλύτερο αναλγητικό για τον οργανισμό. Όσο περισσότερο εξασκήστε σε τεχνικές διαλογισμού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τόσο λιγότερο επιρρεπείς θα είστε στον πόνο που προκαλεί ο τοκετός και αυτό γιατί η συχνή εξάσκηση έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη παραγωγή ενδορφινών. Δεκαπέντε με είκοσι λεπτά διαλογισμού καθημερινά είναι ευεργετικά τόσο για τον τοκετό όσο και γενικότερα για την υγεία.  

Φαντασία και νοερές εικόνες.Για να μειώσετε το άγχος και την πίεση δοκιμάστε να φανταστείτε πώς θα είναι και πώς θα θέλατε να είναι ο τοκετός, δημιουργώντας εικόνες και ζώντας νοερά μια μελλοντική κατάσταση. Και επειδή η ένταση που νιώθετε, μεταφέρεται και στους μυες του σώματος που θα πρέπει να είναι χαλαροί για να προχωρήσει εύκολα ο τοκετός, φροντίστε να εξασκήσετε την φαντασία σας ώστε να "μεταφέρεστε" στην συνθήκη που έχετε δημιουργήσει νοερά, σαν να αποτελεί αυτή το μυστικό σας μέρος όπου νιώθετε ασφαλής και δυνατή. Αν μην τι άλλο αυτή η διαδικασία θα ανεβάσει τα επίπεδα εμπιστοσύνης στον εαυτό σας και κυρίως στις δυνατότητες του σώματός σας. 

 

Παραμύθια

Συνταγές - Έξυπνες, γρήγορες και πάντα ασφαλείς συνταγές για σωστή διατροφή του παιδιού σας

Χρήσιμα εργαλεία για την μαμά και τον μπαμπά