Καταπολεμήστε το φούσκωμα

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012 21:21 PARENTING - ΜΑΜΑ
Εκτύπωση

Καταπολεμήστε το φούσκωμα

8 τρόποι για να απαλλαγείτε από το φούσκωμα

Οι κακές διατροφικές συνήθειες, συγκεκριμένα φαγητά ή οι ορμόνες μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα, πράγμα πολύ συνηθισμένο στις γυναίκες. Ακολουθήστε 8 τρόπους για να ανακουφιστείτε και να αισθάνεστε καλύτερα.


  • Πιείτε νερό. Η κατανάλωση υγρών βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, ειδικά στις εγκύους και τις νέες μαμάδες. Τα φρούτα και τα λαχανικά επίσης περιλαμβάνουν μεγάλη ποσότητα νερού (90%) συνεπώς φροντίστε να καταναλώνετε αρκετά.
  • Περισσότερες ίνες. Οι τροφές με ίνες καταπολεμούν την δυσκοιλιότητα. Οι γυναίκες χρειάζονται τουλάχιστον 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Ξεκινήστε το πρωί τρώγοντας δημητριακά ολικής άλεσης και κατά τη διάρκεια της ημέρας καταναλώστε κάποια άλλη τροφή με ίνες όπως είναι οι φράουλες, τα ξερά βερίκοκα και τα ξερά δαμάσκηνα. Προσοχή μην υπερβάλλεται γιατί μπορεί να καταλήξετε να νιώθετε ακόμα πιο φουσκωμένη.
  • Μειώστε το αλάτι, ειδικά πριν την περίοδο που οι ορμόνες μειώνουν τους ρυθμούς πέψης και προκαλούν κατακράτηση υγρών.
  • Ελαττώστε φαγητά, όπως φασόλια, μπρόκολο ή κουνουπίδι καθώς είναι τροφές Ασκηθείτε για να φύγει το φούσκωμαδύσκολες στη χώνεψη. Αντιθέτως δοκιμάστε πολύ μικρή ποσότητα από αυτές τις τροφές και καθώς το σώμα σας τις συνηθίζει αυξήστε σταδιακά την ποσότητα.
  • Αρκετά βοηθητική είναι και η άσκηση. Ακόμα και ένα περπάτημα διάρκειας 10 λεπτών μπορεί να ανακουφίσει από το φούσκωμα.
  • Αν το γάλα, το γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα σας προκαλούν φούσκωμα και αέρια, τότε καταναλώστε πολύ μικρές ποσότητες αυξάνοντας τη δόση κάθε φορά. Μπορείτε να δοκιμάσετε να πάρετε κάποιο ένζυμο λακτόζης πριν καταναλώσετε γαλακτοκομικά προϊόντα ώστε να βοηθήσετε στην πέψη.
  • Μια αιτία του φουσκώματος μπορεί να είναι ο τρόπος που τρώτε. Φροντίστε να μην τρώτε γρήγορα, περπατώντας ή όρθιοι, να μην μιλάτε ενώ τρώτε, να μην πίνετε από καλαμάκι και να μην πίνετε πολλά αναψυκτικά. Προσπαθήστε να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο στο φαγητό, να αποφεύγετε τα ανθρακούχα ποτά και να τρώτε λιγότερη ποσότητα φαγητού σε κάθε γεύμα. Για να μειώσετε την ποσότητα του αέρα που καταπίνετε, προσπαθήστε να μασάτε το φαγητό σας με κλειστό το στόμα.  
  • Ελέγξτε τα φάρμακα, τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα που λαμβάνετε καθώς και αυτά μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα ειδικά στην αρχή. Συζητήστε με τον γιατρό σας σχετικά με τις παρενέργειες κάθε συμπληρώματος.