Τρίτη, 08 Ιανουαρίου 2013 20:51 PARENTING - ΜΑΜΑ
Εκτύπωση PDF

Ανακούφιση από την καούρα

Καταναλώνοντας συγκεκριμένα φαγητά νιώθετε έντονο κάψιμο στο στομάχι ή αλλιώς καούρα; Ποια είναι αυτά και τι να κάνετε για να ανακουφιστείτε.

Η καούρα είναι σύμπτωμα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης και προκαλείται γιατί τα οξέα του στομάχου ανεβαίνουν προς τον οισοφάγο, δημιουργώντας μια αίσθηση καψίματος, δυσφορία και πόνο. Ορισμένα φαγητά είναι πιο πιθανό να δημιουργήσουν καούρα σε σχέση με άλλα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα τα αποκλείσετε από τη διατροφή σας. Δείτε στη συνέχεια γιατί 6 τροφές προκαλούν γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και μερικά tips για να περιορίσετε την καούρα.

  • Η πιπεριά, είτε γλυκιά είτε καυτερή, προκαλεί την έκκριση περισσότερων υγρών στομάχου για να μπορέσει να χωνευτεί.    
  • Το τυρί και άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, όπως το κόκκινο κρέας, μπορούν να προκαλέσουν καούρα γιατί το λίπος επιβραδύνει το άδειασμα του στομάχου. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μεγαλύτερη πίεση στο στομάχι να σπρώξει τα οξέα προς τον οισοφάγο.    
  • Το αλκοόλ χαλαρώνει τους μύες του σώματος, συμπεριλαμβανομένου και του οισοφαγικού σφικτήρα που δεν επιτρέπει κανονικά την επάνοδο του περιεχομένου του στομάχου στον οισοφάγο. Ωστόσο, αυτός δεν λειτουργεί σωστά μετά από ένα ή δύο ποτά.
  • Τα εσπεριδοειδή είναι πολύ όξινα και ενδέχεται να προκαλέσουν χειρότερη καούρα. Τα πορτοκάλια, το grapefruit και ο χυμός πορτοκάλι είναι οι βασικοί υπεύθυνοι.Εσπεριδοειδή
  • Τα ανθρακούχα ροφήματα. Το ανθρακικό μπορεί να παγιδευτεί στο στομάχι, δημιουργώντας πίεση με αποτέλεσμα να σπρώχνει τα οξέα στον οισοφάγο.
  • Οτιδήποτε περιέχει καφεΐνη είναι αρκετά όξινο και αυτό αυξάνει τις πιθανότητες  να προκληθεί καούρα.

Μειώστε τις πιθανότητες

Ακόμα και αν στον παραπάνω κατάλογο υπάρχουν κάποια από τα αγαπημένα σας φαγητά ή ροφήματα δεν χρειάζεται να τα εγκαταλείψετε δια παντός για να αποφύγετε την καούρα. Αρκεί να ακολουθήσετε τα παρακάτω tips, ώστε να διευκολυνθείτε.

  • Καταναλώστε ένα μείγμα φρούτων και λαχανικών και δοκιμάστε να το κάνετε σε κάθε γεύμα. Σε φρούτα και λαχανικά υπάρχουν διάφορα ένζυμα πέψης και όσο περισσότερους τύπους από αυτά εισάγετε στον οργανισμό σας τόσο πιο έτοιμος θα είναι για την χώνεψη των τροφών.

  • Πάρτε ένα πεπτικό ένζυμο 20 λεπτά πριν φάτε έτσι ώστε να βοηθήσετε το σώμα σας κατά την πέψη αποφεύγοντας τα αέρια και το φούσκωμα.
  • Λεμόνι με νερό. Πιείτε ένα ποτήρι νερό με χυμό μισού λεμονιού. Ο χυμός λεμονιού μειώνει τα οξέα του στομάχου.
  • Μειώστε τις μερίδες σας. Το πολύ φαγητό δημιουργεί πίεση στο στομάχι και μπορεί να οδηγήσει τα οξέα στον οισοφάγο προκαλώντας καούρα.
  • Τα αντιόξινα φάρμακα μπορούν να αντιμετωπίσουν τα συμπτώματα της καούρας προσφέροντας άμεση ανακούφιση αλλά όχι να την καταπολεμήσουν. 

Παραμύθια

Συνταγές - Έξυπνες, γρήγορες και πάντα ασφαλείς συνταγές για σωστή διατροφή του παιδιού σας

Χρήσιμα εργαλεία για την μαμά και τον μπαμπά